top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תענבר קירשנבוים יעוץ זוגי

הריבים הגדולים תמיד מתחילים משטות? כך תשאירו אותם קטנים

עודכן: 11 ביוני 2018


כמה פעמים יצא לכם לחשוב על מה שגרם לכם להתחיל לריב, וברגע שהבנתם איך כדור השלג הזה התחיל מכמה פתיתים טועים, אתם 'מתים' להחזיר את הגלגל אחורה...אבל אי אפשר. התרחקתם מדי מקו הזינוק ואתם עמוק בתוך ויכוח סוער שמשאיר אתכם עם הכעסים ההולכים וגדלים שלכם, ועם ה"לבד" התהומי הזה.


ברור שלאחר מעשה כולנו חכמים יותר, אבל השאלה האם אנחנו יכולים להיות קצת יותר חכמים דקה לפני שהויכוח פורץ את הגבולות? או לפחות במהלכו...?


90% מהריבים מתחילים מחוסר תקשורת בסיסית בין בני הזוג.

כולנו בני אדם וכולנו רבים אבל בסופו של דבר רובנו לא תמיד יודעים על מה בדיוק אנחנו רבים ועל מה הריב "יושב". ובזה אנחנו צריכים לטפל ולא בגפרור שהצית את המריבה.

לדוגמא: במקרים לא מעטים הריב יושב על האגו.

כשזה זה כך, זה המקום שאנחנו צריכים לנקות אותו במערכת הנישואין. ברגע שאנחנו מתחילים ריבים והם מתגלגלים כמו כדור שלג אנחנו בעצם רבים את האגו שלנו, כי משהו שם מפריע לנו ומתסכל אותנו.

ריב שמתחיל ב"למה לא הורדת את הזבל?" או "למה אתה צריך תמיד לחכות שיגידו לך ולא חושב לבד?" הוא ריב שמתחיל בשניה ויכול להיגמר ממש באותו רגע. אבל כמה פעמים הריב הזה המשיך והמשיך?.

למה גם אחרי שהזבל מונח אחר כבוד בפח האשפה השכונתי, והבעל חוזר עם חיוך, את עדיין ממשיכה לריב איתו?

אני אומר לך למה – כי הרבה מאוד פעמים הריב לא קשור בכלל לבן הזוג. הוא פשוט נמצא שם באותו רגע, והכי נוח להתפרץ עליו.


כן, כאני אחזור על זה שוב ואומר "כולנו רבים". אי אפשר להימנע מריב ולפעמים גם לא צריך, ועל כך יעידו לא מעט זוגות שרבים כי באמת אכפת להם מבן או בת הזוג שלהם. אולי רק ההגדרה היא שמאיימת וזה לא חייב להיות "ריב" אלא סוג של דיון מעט קולני או ווכחני, לפעמים שינוי קטן בגישה יכול לשנות את התוצאה לטובה.


בני אדם, רבים או מתווכחים כל הזמן, כמעט בכל רגע נתון בחיים. לפעמים זה קורה בגלל שאנחנו עם מטען רגשי שלא קשור לאף אחד, אבל חייב לצאת החוצה ובן הזוג מהווה קרקע פורייה לכך, או שאנחנו אוגרים רגשות ודעות שלנו על סיטואציות שונות בחיים, ומחכים לרגע המתאים כדי להגיד הכל, לפעמים זה בגלל תסכול שאנחנו סוחבים איתנו בזוגיות. תחושת קורבן....


איך אנחנו יכולים בעצם לשלוט על הריב או לתעל אותו לצורך השגת מטרות?

תחשבו רגע על העבודה שלכם, או העסק שלכם, שאתם מטפחים כל כך ודואגים שישאר רווחי ואטרקטיבי.

למה בעבודה שלכם אתם משקיעים כל כך הרבה? כי זה מייצר לכם רווח, כסף, אתם מרגישים רצויים, חשובים ומוערכים.

ובזוגיות מה?

אתם מתייחסים אליה כאילו היא כבר שם ותמיד תהיה, אז לא נורא אם קצת נזניח.


אם הייתם מזניחים את העבודה שלכם האם הבוס שלכם היה נשאר נאמן לכם? האם לא היה מחליף אתכם בעובד חרוץ ומועיל יותר? אם הייתם מזניחים את העסק הפרטי שלכם, האם הלקוחות היו ממשיכים לבוא?


ובאופן נוסף – כשאתם מרגישים שאתם עובדים מצוינים, ואתם רוצים לקבל העלאה בשכר, כיצד אתם פונים עם הבקשה? איך אתם מתכננים את השיחה? מה אתם עושים לקראת זה?

מתלבשים יפה. משקיעים לפני כן הרבה יותר בעבודה ומציגים תוצאות.

ואם יש לכם ביקורת על הנעשה במשרד – איך אתם אומרים אותה? כיצד אתם מציגים את עמדתכם?

אני בטוחה שאתם לא נכנסים אל חדר המנהל, טורקים את דלת המשרד שלו וצורחים רק כי הוא לא אישר לכם חופש...


אז למה אנחנו מרשים לעצמנו לעשות את זה דווקא מול בני הזוג שלנו, שהם איתנו לא בגלל שכר או עבודה אלא בזכות אהבה, בזכותכם! למה להם לא מגיע יחס אחר?

קל מאוד להפיל עליהם את כל התסכולים שלכם – את אותו יום חופש שלא אישרו לכם.את הלקוח שהרגיז אתכם ונאלצתם להמשיך ולשרת אותו בחיוך. את הלחץ והעומס בעבודה שהייתם שמחים להעביר למישהו אחר. את התסכול מהילדים ועוד.


אני אומרת דבר פשוט – אפשר להפוך ריב גדול לויכוח קטן אבל יעיל. אי הסכמה יכולה להיפתר. חילוקי דעות לא צריכים להפוך לתהום גדולה ביניכם.

תבדקו עם עצמכם מה גורם לכם לתסכול הזה. מה מרגיז אתכם. תדברו על זה בפתיחות מול בן או בת הזוג ואפילו עם הילדים.

ברגע שתציבו את עצמכם במרכז ותדברו על מה שמפריע לכם, יקשיבו לצרכים שלכם והפתרון יהיה פשוט ונעים יותר.


בטור הבא שלי אספר לכם איך אתם יכולים להתנהל בתוך הזוגיות שלכם בביטחון מבלי להרגיש שאתם עושים הרבה ולא מקבלים תמורה הולמת.



41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page